Translate

Thursday, December 13, 2012

نوون

السلام عليكم  إزيكم أنا نورهان للي ميعرفنيش أنا نون . أنا من مواليد
el80
 , الجيل الفلذا اللي اتبهدل وشاف اللي ماحدش شافه ,

 عشنا في عصر مبارك واتبهدلنا الثانوية العامة اتغيرت 3 مرة سنة سنتين سنة سنتين , احنا الجيل اللي رجعت فيه ستة ابتدائي ,  معنديش اخوات , ومدلعة  بحب منير وفيروز وأم كلثوم ,بحب محمد فوزي ومبحبش الدوشة , مبحبش اعدت الستات ورغي الستات ومبحبش اللي بيتحشره في الليمالهمش فيه , علمت نفسي التصوير ,علمت نفسي كل حاجة , المفروض ني صيدلانية بحبها ومبحبهاش , مش عاجبني اللي بيحصل في بلدنا الرغي الكتير كل واحد بقى ضليع في السياسة والدستور والقوانين . فكرت في يوم من الايام لما تفتي في حاجة علشان الناس تسقفلك والدك هيقولولك إيه ,فكرت لما تقبل ربنا هتقوله أنا عملت كده ليه .أنا اهلاوية صميمة , ومصرية صميمة وعمري  ماهسيب بلدي عمري ماهسيب حد  يخربها . أصل بلدنا دي حلوة زيادة عن اللزوم أنا بحب السودوكو وال منوبولي , مبحبش العربي أصل كان صعب قوي , بس برده دي لغة بلدي هاتعلمها يعني هاتعلمها . بحب أي حاجةليها دعوة بالبحر والسمك والمية . أنا رغاية آه بس بحب أسمع كويس .. الله الوطن الاهلي 



No comments:

Post a Comment